Enable Javascript


Last Arduino/ESP8266 project (click to open)

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Article Index

Project

Project:
Gelijk maar voor Windows en Mobile. Als je Mobile niet gebruikt kun je het Project NawMOB ook weglaten. Het kan zijn dat je in Visual Studio een Update moet doen naar Mobile 5, 6 en 6.5, het is bij Microsoft gratis te downloaden. Mobile (Smart Device Development) gebruikt haar eigen NawDB/PasswordDB/Crypt/Diversen, maar die zijn exact gelijk aan die voor Windows. De reden is dat er geen extra DLL ontstaat en omdat NawDB en PasswordDB de Compact Framework versie van System.Data nodig hebben. Daar de in Mobile te gebruiken opdrachten ook in de Windows-versie functioneren kun je de 4 bestanden simpelweg importeren.
Het Form frmDbInit is alleen voor de Windows-versie. De Forms frmNAW en frmNawMOB zijn aan code en controls voor ruim 90% gelijk. Het  Mobile Form frmNawMOB laat ik aan je zelf over want 1 op 1 overzetten past niet op alle PDA/Smartphone-schermpjes. De gewenste Controls en prog.code kun bij Form frmNAW kopiëren en dan in frmNawMOB  plakken, daarna wat aanpassingen maken. Welke aanpassingen: volg de lijst in het Errors venster (zijn er maar een paar en het is ook niet moeilijk) en de rest merk je wel bij het testen.


NAW is het Windows Project
NawMOB is het Smart Device Project


Met juiste Form starten en t/m het laatste Form open houden.



Nu nog even de Database erbij plaatsen...


...en de DLLs.
In de Debug en Release mappen van NawMOB zijn ze niet nodig
maar het is wel makkelijk als ze daar "kant & klaar" staan (zie hieronder).

Met deze Project instellingen en bestanden zou het, als de prog.code en controls er in zitten, moeten werken ;-)

Mobile Debugging:
Device Emulator en PDA/Smartphone


Na de eerste keer "Start Debugging (F5)" wordt map NAW aangemaakt en volg er een foutmelding.
1) Maak map Database en kopieer de DB er in.
2) Kopieer de 2 DLLs bij NAW.exe in de map.
"Start Debugging (F5)" zal nu NAW uitvoeren.

Na debugging kun je deze mapjes wissen en het, zoals eerder bij "Inleiding" omschreven, op een kaartje of stick zetten.